You are currently viewing עופר לוין מסביר את הקשר האוסטרי של האמנות הישראלית

עופר לוין מסביר את הקשר האוסטרי של האמנות הישראלית

האם קיים קשר בין אוסטריה לישראל מבחינה אמנותית? בהחלט שכן. בראיון לאתר וואלה, האסטרטג הפיננסי עופר לוין GTI, שמחזיק באוסף לוין המתרחב, שפך אור על הנושא. לוין הסביר כי "אמנים יהודים מאוסטריה, הן אלו שנותרו באירופה והן אחרים שהחליטו בסופו של דבר להגר לישראל, מהווים חלק משמעותי מהאוסף. לצד אמנים ידועי שם כמו אנה טיכו, לאופולד קרקואר או לודוויג בלום, ניתן למצוא אמנים שנשתכחו מקונטקסט האמנות הישראלית, לדוגמה אשתו של קרקואר, גרטה וולף, אוזיאש הופשטטר או יאנה הילמן-שחרל".

מבקר האמנות הנודע, גדעון עפרת, סיפר על הארכיטקט והאמן לאופולד קרקואר ואשתו, גרטה וולף, שתרמו רבות לייצוגה של ירושלים באמנות הישראלית: "ברישומיו המוקדמים של קרקואר. בלטה ארשת אפוקליפטית שבאה לידי ביטוי, למשל, ברישומיו המוקדמים של ירושלים. לאחר מספר חודשים קרקואר החל לעצב בפחם את רישומי ישו הצלוב ואת ישו כגזע עץ, ופרק חדש בספר ירושלים החזיונית והטרגית יירשם על דפיו".

לוין סיכם: "מהגרים יהודים רבים מגרמניה תיעלו את ניסיונם המקצועי ואת הונם למסחר ולסקטור התעשייתי המוגבל באותם ימים בארץ ישראל. היו אלה השקעות נבונות, במה שהייתה אז ארץ ההזדמנויות".

Rate this post

כתיבת תגובה